Glaciär och Kerstins kalas

Denna gången ska jag hålla mig tyst och lugn och inte skriva så mycket, jag tror bilderna talar för sig självt...

Sista svängen på våran första roadtripp så åkte vi till de två glaciärerna på västkusten. Lite svårt att få perspektiv på det men tänk er en större älv i Sverige, en sådan ”älv” kommer från varje glaciär och då är allt bara smällt vatten från snön. Trots detta har glaciären blivit större senaste åren….



Vi tog ingen dyr guidad tur utan åkte bara upp och tittade på de båda sen bar det av hemmåt för att tajma in Kerstins 50års fest.

 

Festen blev mycket lyckad och jag tror alla hade fantastiskt roligt. Det var tipspromenad, ukkulele spelning, sång, dans och såklart tal från jubularen som idag firade med en blond peruk till midjan. Hela festen var i 70tals schema så vi åkte iväg till en second hand affär och köpte det första som verkade vara från den tiden. Hoppas ni kan förstå/föreställa er hur mycket självförtroende och självdistans det krävs för att dels dra på sig dessa kläder och sedan visa Sverige det. Jaja, vi hade superkul så hoppas det förmedlas genom skärmen. Såhär såg folk ut på 70 talet, eller hemma hos Kerstins den 13e december 2008.

 


Kommentarer
Postat av: Rehnström

Kommentarer överflödiga.. Rosa är inne i år!

2008-12-18 @ 11:51:09
Postat av: Manda.

Hej. Oj, vad kl ni har det där borta! :)

jag ser att ni är helt galna, och det är vi ju ganska vana vid :) Här på Svedjan är det snö, snö, snö. Men det är härligt det oxå. Men det är klart att man saknar sommaren. Imorgon får vi jullov oxå, medan ni har sommarlov verkar det som? Vilken krock :) Tjaa, vi har det bra och det har väl ni med ? Ha det bra och en fortsatt TREVLIG semester :D Pussar och kramar från Svedjeborna.

Mejlar lite bilder senare :)

2008-12-18 @ 17:51:01
Postat av: Mamsingen

Ha ha! =) Erik är outstanding i sina rosa byxor! Hoppas han kan ha dem i Sverige också!!! =))



Kraam till er från Mamma....=))

2008-12-18 @ 19:35:09
Postat av: Crille (malmö)

milford sound, franz josef glaciären, brantaste vägen i världen.. ni kör exakt samma ställen som vi gjorde! :D mycket bra val.. får nästan en liten klump i halsen när jag ser bilderna och längtar mig tebax dit, till det underbaraste stället i hela världen!



sen måste jag ge 5+ till sexbomben i de rosa byxorna! hahaha.. som jag garvade!

ha en fortsatt trevlig resa, jag kommer följa er med stort intresse!

kramar från skåne//Crille

2008-12-20 @ 00:47:18
URL: http://crillepille.blogg.se/
Postat av: heedviigg =)

Ni verkar ju ha kul :) Tänkte att jag skulle ge en komentar från järvträsk ;D pappa sa åt mig att jag skulle hälsa till er från oss . Go jul :)

Pussokram . :]

2008-12-20 @ 18:27:14
Postat av: Kerstin

Kul bilder och det var verkligen en rollig fest!!!

Ni skriver en mycket intressant blog. Jag ska folja resandet i fortsattningen. Tack for att ni delar med er och for att ni kom och halsade pa.

Kerstin

2009-01-11 @ 10:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0