New York, New York!

Nu är vi äntligen här!!

Efter en lång men relativt smärtfri flygresa landade vi på JFK flygplats, tog en taxi in till Manhattan. Totalt vilsna och väldigt trötta checkade vi in på Columbus Studios. Ett hostel som vi bokade tidigare samma morgon då vi insåg att det mesta redan var fullbokat. Inge skoj att komma till New York och stå helt utan boende!
Rummet vi fick var litet, trångt och med 4 bäddar. Men helt klart värt 100 spänn natten!

Första dagen gick vi mest bara och strosade omkring, försökte få in alla intryck. Trots det hann vi med en del av gigantiska Central Park, Times square, tog en titt på Empire state building, Madison square garden och såg frihetsgudinnan på håll. Någon dag blir det nog en tur med färja så man får sig en lite närmare titt. Kändes som att man fick med mycket av det väsentliga på bara en dag.
Ganska så coolt känns det att faktiskt vara här och se sånt man annars bara sett på film!

   

Idag har vi försökt beta av heela Central Park. Den är verkligen hur stor som helst! Känns som att vi bara gått och gått.. Men den är jättefin så det var helt klart värt promenaden. Vi gick bland annat förbi Strawberry fields där John Lennon blev skjuten och eftersom det (tydligen) är lite sisådär med vårat lokalsinne gick vi även runt en sjö, uppkallad efter Jackie Kennedy, som det var meningen att vi bara skulle gå till andra sidan av. Blev lite paff när vi kom till samma gräsplätt som vi startat från!
Vi har även kikat lite på Times Square by night. Massors med folk, neonskyltar, lampor.. Det var också en upplevelse!

Igår införskaffade vi oss ett metrokort som man åker med på t-banan och bussen. Förmodligen bästa köpet vi gjort hittills! Manhattan är grymt mycket större än vi trodde.

Nu ska vi vila fötterna, känna lugnet och planera morgondagen..

/Lovisa

Erik har glömt sin kabel till sin kamera så jag kan bara lägga upp några få bilder. Fast tills när han skriver om några dagar har han fixat det och då kommer det flera kort.

Kommentarer
Postat av: Malin

Men så bra att allt är bra! Du får dra med erik på en sex and the city guidning tycker jag.. ;)

2008-10-10 @ 09:58:59
URL: http://malinthewriter.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Hallå, skönt å höra att ni har landat och är safe..om man nu kan vara det där borta ;)

Ta en massa bilder så man får se vad ni gör hihi!

2008-10-10 @ 13:04:01
Postat av: Mamsingen

Kram, kram, mina söta vänner!

Ta det lugnt i stora världen! =)

2008-10-11 @ 02:03:44
Postat av: Martina

Åååh!! Har ni åkt nu?! inte alls avundsjuk ;o) Hade liksom planerat att smuggla ner mig i nån av era resväskor men missade visst chansen. :oP

2008-10-13 @ 19:50:08
Postat av: Janne Thiger, Älvdalen

Tjena Erik, har äntligen hittat Din blog. Har inte lyckats på blogadressen förut, nu sökte jag på enbart unaventura, såg nåt som verkade vara Du, och yes...Konstigt, adressen stämde ju! Ja, dessa datorer. Satt och läste igenom, då ringde Birgitta, så jag skulle hälsa så mycket, ja Du vet mamma snack...Nu ska jag följa ER vidare färd. Går ut med Eddy ibland när mamma jobbar. Inte är jag väl avundsjuk på Er resa?? JORÅ, å det står jag för. Take care//Janne

2008-12-14 @ 18:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0