You know what Im saying...

…. Är det man hör 20 gånger per dag från folket här i New York. Mycket roligt tycker iaf jag. Liksom ”Vet du vad jag säger?” det är väl en förrutsättning om man skall föra en diskussion?

Folket här är mycket tidsmevetna, de har kommit på ett bra sätt att skära ner på gymträningen, ca 25% går med en kaffekopp i handen i 90 graders vinkel ständigt på stan, smart där sparar de in bicepsträningen!?

 

Sedan Lovisa skrev har vi hunnit med en hel del. En pojkdröm har gått i uppfyllelse, jag har fått träffa den värsta dinosaurien, Tyrannosaurus!!! Vi gick på ”American museum of natural history” där de bl.a har världens största samling utav dinosaurieskelett. Ett 5 våningar stort museum med allt ifrån big bang till alla världens djur genom tiderna. Efter 4 timmar och 5 våningar fick jag tillslut hälsa på den store, den grymme, den brutale. TYRANNOSAURUS!!!

 

Allting i New York är så fantastiskt stort, vart man än kommer finns saker att göra. Tiden är relativt oviktig, vill du gå på bio så går du på bio. Är du pigg och filmsugen klockan 2, 4 eller 6 på morgonen är det bara att välja film, köpa popcorn och sätta sig i de enorma fåtöljerna (halva priset på bio på förmiddagen). Vi har varit på New Yorks enda 4D biograf, det innebär att om en fisk sprutar vatten så kommer det vatten, snöar det så snöar det i biografen, blir du biten av en orm på filmen så hugger det till i stolen, är det mycket vind i filmen så blåser det inne i biografen. Oerhört häftigt och hoppas detta kommer komma som standard mycket snart. Apropå stort, vi har varit på värtldens största varuhus… Hahahaha, behöver jag säga att detta inte var ett ställe för mig? Skulle behövt karta, kompass och en bil för att hitta rätt därinne.

 

Någon frågade om det var dyrt här. Egentligen inte, vi bor ganka billigt i sk ”Dorm” med sovsalar för ca 10 personer. Det är faktiskt helt ok, man träffar mycket trevligt folk. Sedan äter vi mycket på små gatukök längs vägarna. Det är små vagnar där de slängt ihop en grill, kylskåp, kaffeautomat och allting i ett litet kitt. Det kostar ca 30-50kr per måltid. Vi har bara ätit på restaurang en enda gång, det var igår när vi träffade 2 tjejer från Kalifornien så vi gick ut och ville utbyta tankar och kostade på oss lite extra. Jag tog lax med pasta för 75kr och Lovisa tog grekiskt med lamm, potatis, sallad os.v för 70kr. Behöver jag säga att ingen av oss orkade äta upp det? ENORMA portioner, Lovisa fick väl ett helt lamm, en tunna sallad och fjolårets potatisskörd ungefär. Hon åt 1/5 kanske J.

 

Chinatown”. Det är som att komma till ett nytt land. Helt plöstligt är allting från Kina och det luktar annorlunda, ser annorlunda ut och det är kineser fulla gatorna.

Strawberry fields där John Lennon från the beatles blev skjuten har vi hunnit med också. Väldigt mycket folk och blommor på platsen och en orkester som spelade Beatles sånger. (kortet med Imagine)

 

Det sjukaste av allting måste ändå vara när jag gick iväg för att köpa lite mat, sedan när jag var tillbaka har Lovisa lyckas träffa en känd skådespelare här i New York, titta på bilden så ser ni vem. Helt otroligt!!!

Erik med Manhattan i bakgrunden Spelare i Lakers, storleks skilldnad? John Lennon där han blev skjuten...

Lovisa och Johnny Depp New York New York Tyrannosusaurus REX

 

Imorgon är sista dagen i New York. Det känns rätt bra faktiskt, det blir lite för mycket med höga hus för oss norrlänningar J. Och när nästa destination är Las Vegas sörjer jag inte direkt J. Jag älskar USA!!! Folk är så öppna och trevliga, du träffar folk och kan prata med dem hur lätt som hellst.

 

Det blev kanske lite torrt denna gången men vi har lite pressat tidsschema just nu. Jag ska försöka mjuka upp inläggen framöver. 6 bilder har jag lagt upp!

 

Förresten, kommentera inläggen. Känns bra om folk uppskattar att man faktiskt ägnar en del tid åt att ni ska se att vi har det bra. För det har vi!!!

 

Ha det bra därhemma, hälsa snön. I Las Vegas är det 30 grader….

Kraaaam på er!

 

/Erik


Kommentarer
Postat av: mrSpigg

Vad är det för Spinkosaurus Blekfribbeus framför T-rexen? /MrSpigg i kylan

2008-10-14 @ 02:46:10
Postat av: Anonym

Känner förresten igen snubben bakom tanten, är det inte lill-Johnny från Deppis? /mrSpigg funderar igen

2008-10-14 @ 02:49:47
Postat av: Mamsingen

Härliga bilder! Funderar liksom ovanstående om den där "Spinkosaurien" i förgrunden ??? =))



Bra att ni trivs! Kraam till er bägge! =)

2008-10-14 @ 08:48:44
Postat av: Jennifer

Haaallå så jäkla underbart att se er! Lollo du ser lite rädd ut för Jonnyboy. Vad viskade han i ditt öra egentlign? ;)

Viva Las Vegas baby!

2008-10-14 @ 12:08:16
Postat av: Micael

Tjena!

Har varit lite dålig på att kolla in er sida men nu ska det bli ändring på det. Har lagt till er i mina favoriter.

Ni verkar ha det bra. Men tro inte att jag är det minsta avundsjuk :-(

Jag ser fram emot nästa uppdatering av bloggen.

Kramar från en för dagen frusen värmlänning

2008-10-19 @ 09:54:53
Postat av: Rehnström

Trevligt! Äntligen hittade man adressen. Keep up the good work, bra ni skriver så ni slipper säga samma saker till alla som frågar sedan, kan bli rätt jobbigt ja :)

2008-10-20 @ 09:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0