Surfers Paradise

Dom senaste veckorna har jag och Erik delat på oss. Jag höll först till i Brisbane ett par veckor och sedan tog jag mig vidare neråt östkusten till Surfers Paradise. Ursprungliga planen var ju att söka jobb i Brisbane men det gick inte något vidare så jag förflyttade mig till Surfers Paradise. Förmodligen det bästa valet jag gjort i Australien! Man blir lätt less på städerna här, har man sett en så har man sett alla. Därför blev jag genast mycket gladare och mer positiv till allt när jag anlände Gold Coast, och fick se den kilometerlånga stranden, palmerna som gungar i vinden och det eviga solskenet. Avslappnad stämning och trevliga människor gjorde att jag genast fick en hel bunt med nya vänner.


Men trots mitt eviga knegande och jobbsökande så fick jag inget napp! Och nu när det bara är ett par dagar kvar av våran australienvistelse så är det ju inte heller lönt.

Men för att skriva några rader om Brisbane först och främst. Det är en himla fin stad tyckte jag, det är en bit till närmsta strand dock vilket är en nackdel. Fast som man kan se på en av Eriks tidigare bilder så har dom varit så kluriga och gjort en egen sandstrand mitt i stan. En lagun helt enkelt. Väldigt fint och inte alltför mycket folk. Jag gick även på Queensland museum. Där kan man beskåda det allra första flygplanet som flögs mellan Australien och England. Tittar man på det nu så undrar man ju hur dom överhuvudtaget fick det att lyfta. Ser lite rangligt ut. Australiens alla djur fanns också med på ett hörn, det var intressant då dom har så väldigt många konstiga djurarter här nere.



Efter Brisbane åkte jag alltså till Surfers Paradise där jag mötte upp Erik och fick gosas lite i två dagar innan han drog vidare. Men som jag skrev så är det alltså en väldigt stor skillnad bara man kommer bort från städerna här. Då fick jag äntligen uppleva lite av det Australien alla pratat om, som ska vara så grymt bra. Erik får skriva om Byron Bay i nästa inlägg som visst ska vara helt överlägset bäst.
I Surfers var jag också upp i Q-tower som ska vara ett av världens 20 högsta byggnader, vilket i och för sig kanske inte säger så mycket men det var en helt fantastisk utsikt ut över stranden och havet.



Just nu sitter vi hos Eriks kompisar i Sydney och försöker fördriva tiden medan vi väntar på att få åka till Asien på måndag. Vi har inte riktigt bestämt oss vilka länder vi ska besöka än, vi tar det lite som det kommer. Men det blir förmodligen kanske bara en eller två uppdateringar till innan vi kommer hem.



Vi ses och hörs 10 april!

/Lovisa


Kommentarer
Postat av: Rehnström

Mycket nice! Jag kom precis på att det vore kul att typ läsa någons blogg från någon som semestrar runt om i Sverige, undra om de hade varit lika positiva till allt och tyckt allt är lika fint som man verkar tycka när man åker iväg härifrån? :)

2009-03-07 @ 10:17:37
Postat av: Madde Nilsson

Grattis på födelsedagen Erik! Konstigt att inte kunna skicka ett sms det här året! :P Haha.



Kramar

2009-04-01 @ 12:39:02
Postat av: Mamsingen

Grattis på födelsedagen Erik!Många kramar från oss alla! =)

2009-04-01 @ 22:23:37
Postat av: Mamsingen

GRATTIS ERIK på födelsedagen! =)



MÅNGA kramar från oss alla!

2009-04-01 @ 22:29:47
Postat av: Sanna

Grattis i efterskott Erik!



Alla hälsar!!! =)

2009-04-02 @ 16:47:31
URL: http://sannanystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0